fannyityskland.blogg.se

Sista dagen, sen skola

Kategori: Tyskland13/14

Idag är det då sista dagen innan skolan börjar igen. Det ska bli kul att träffa allihopa igen, men inte så kul att behöva sitta och glo på lektionerna.. Första lektionen imorgon börjar 7.45 med sport, det är jag inte ett dugg sugen på. Sport kan vara roligt men vi gör så konstiga saker och jag vill hellre stanna 1 timme längre i sängen. 
 
Idag ska jag ägna min tid åt att försöka packa upp min väska ifrån Bayern (Inte för att det är så ansträngt, utan det handlar om att övertala min hjärna om att jag vill..) Sen kanske jag ska posta ett brev, jag har inte bestämt mig än om jag ska skicka iväg det eller vänta någon vecka, och sen kommer Lina komma över runt 4! Hon går i samma skola som mig och vi spelar också volleyboll tillsammans. Hon är verkligen jättegullig och snäll, jag fick ett nervöst sammanbrott för några veckor sen på volleybollen och började grina som en gris, då var hon där och tröstade mig. Men förutom det har jag inte varit ensam med henne, så hoppas att det går bra och att vi har roligt tillsammans! 
 
För några dagar sen tänkte jag på hur coolt det är att jag faktiskt lär mig tyska flytande.. Jag har fortfarande mycket, mycket mer att lära, men jag kan ändå en hel del. Jag glömmer bort att jag faktiskt lär mig nya saker hela tiden och när jag åker hem och 6 månader så kommer jag ha lärt mig dubbelt så mycket än vad jag redan kan. Det känns helt overkligen! Jag lär mig inte bara grunderna i ett språk, jag lär mig också fraser och utryck som man bara kan lära sig när man lever i landet. Talspråk, annorlunda svordommar, ironi, skämt, osv. Jag kan faktiskt skämta på tyska! De som känner mig vet att jag är en ganska ironisk person, när jag skämtar och skrattar så handlar det mest om ironi. Så det känns så sjukt bra att jag kan faktiskt vara ironisk och folk förstår mig och skrattar! Det gör att jag kan vara mig själv på en helt annan nivå. 
 
Jennifer - Utbytesstudent USA 13/14 - JENNIFER, 96, GÖTEBORG, UTBYTESSTUDENT I USA 2013/2014
What it means to be an Exchange Student.
only exchange students will understand
It's funny
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: