fannyityskland.blogg.se

Livet rullar på

Kategori: Tyskland13/14

Nu har jag inte skrivit på väldigt länge! Man kan ju tolka det som att det inte har hänt någonting värt att skriva om, eller det har hänt så mycket så jag hade helt enkelt inte tid. I det här fallet så har jag helt enkelt hast så mycket för mig, och så kul, så jag har lite glömt bort bloggen. Bara de senaste veckorna har jag kommit personer i min klass så mycket närmare och det börjar kännas jobbigare och jobbigare att lämna allt här nu.
 
Förra helgen var jag på bio och såg Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann såklart dubbad på tyska! Det var lite konstigt och roligt att se kända svenska skådespelare snacka tyska. Men filmen i sig var väldigt bra och jag förstod ganska mycket! På lördag var det en fest ute i ingenstans och det var verkligen så kul! Vi dansade jättemycket och jag pratade med massor. Ann-Sophies pappa plockade upp oss runt 1 och så sov jag hos henne. Det var verkligen en jätterolig och mysig kväll. 
 
Igår kom Alex och Silvana och överraskade mig! Jag blev jätteförvånad och superduper glad när jag såg dem i dörröppningen. Vi cyklade över till Silvana som bor 5 minuter bort och snackde hela kvällen och sen hade vi en spontan sleepover. Idag började vi dagen på gymmet och sen åkte jag till Hamm en snabbis. Vi hade nämligen ledigt från skolan idag och det var en väldigt lyckad dag! Imorgon har jag bara 2 timmars undervisning vilket också är väldgt skönt och sen är det fredag! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: