fannyityskland.blogg.se

19 år

Kategori: Tyskland13/14

Nu är jag 19 år och två dagar gammal. Jag var inte als taggad över att bli nitton år, allt kändes lite tråkigt. På lördagskvällen var jag jättetrött efter att ha haft fullt upp hela veckan och festat mycket. Klockan 22 smsade jag Alex och skrev godnatt och han smsade tillbaka "Nu!? Nej fanny jag vill gratta dig vid tolvslaget!" 5 minuter senare hör jag hur någon kommer upp för trappan och det är alex! Han säger att ingen annan kunde komma över och att i alla fall vi skulle gå och festa. Sen när jag kommer ner i hallen så sätter han på mig en ögonbindel och någon kör i väg oss i en bil. När jag får ta av mig ögonbindeln står vi i silvanas kök där Alex, Silvana, Silvana kille, Basti, Vera, Dominik (Alex och Bastis bror, Trillingar), Sven och Jonas står och ropar överraskning! Jag blev så sjukt glad och grät en skvätt. Det var verkligen fint av dom att fixa en överraskningsfest till mig och det värmde i mitt hjärta. De hade köpt köttbullar för jag sa att det var min favoriträtt och ens tor tårta hade de köpt också! 
 
Dagen efter, på min födelsedag, kom Alex, Basti, Silvana, Vera och Sven över. Min värdfamilj var också där och vi åt våfflor, svensk äppelkaka och annat mumsigt. Öpnnade paket från sverige som alltid gör mig glad och fick presentkort från min värdfamilj. På kvällen också jag hem till Alex och Basti. När jag kommer in i köket får jag först ett presentkort från Alexs & Bastis Mamma och sen från deras pappa. Jag blev jätteförvånad för jag har bara träffat mamman (Karin) 3 gånger och pappan en gång innan. 
 
Dan efter så åkte jag Alex och Karin in till Soest för att kolla runt på H&M. Jag hittade lite smågrejjer och kollade på en väska jag verkligen ville ha. Jag har kollat på den jättelänge men den kostar 40 euro (Ca. 380 kronor) och jag tycker det är lite dyrt. Men sen tänkte jag, nej nu hr jag faktiskt fyllt år så nu unnar jag mig den! När vi står i kassan och jag ska precis betala så tar Alex ifrån mig väskan och Karin betalar den! Jag blev sjukt förvånad men Karin var helt lugnt och ba "Se det som en födelsedags present" Jag blev så glad och förvånad att jag började gråta, kanske för jag är inte van över att folk jag knappt känner köper saker till mig och jag verkligen, verkligen, ville ha den väskan. Det var verkligen en bra helg och födelsedag! 
 
Idag ska jag åka till Rebecka och sova där fram till Torsdag. Imorgon ska vi åka till Holland över dan, jag ser jättemycket fram emot det och att få träffa Rebecka! 
 
Bilder från helgen kommer senare. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: