fannyityskland.blogg.se

CoAlAr

Kategori: Tyskland13/14

Nu är den sista vecka med min tyska klass förbi. Jag är helt slut och tror jag kan sova bort hela nästa vecka bara om jag vill. 
 
I måndags var det Pyjama dag (Har tyvärr ingen gruppbild från i måndags) 
 
Tisdag var det Bad Taste
 
 
På tisdagskvällen var det dags för våran musikkväll. Vi övade hela dagen och det var ganska stressigt och det var många som börja tjaffsa med varandra. Men vi klarade det i alla fall och det var verkligen jättelyckat! Jag är jätteglad att jag var med och sjöng för det var så roligt och en härlig upplevelse. Jag hade till och med ett eget litet nummer där jag sjöng "små grodorna" medan några från klassen dansade dansen som hör till. Jag tror folk skrattade och tyckte det var ganska roligt. 
 
Onsdag var det "Barndomsminnen"
 
 
I torsdags bestämde jag mig för att inte gå till skolan för jag var verkligen jättejsuk och ville vara frisk till kvällen för då var det det första CoAlAr partyt! "CoAlAr" står för "Convos, Alder och Archi" Det är så de tre gymnasiumen i Soest heter så vi hade slutfesterna tillsammans med dom. Torsdagskvällen var i början superolig men runt klockan 1 började jag bli så himla trött så jag orkade inte mer! Och vi skulle stanna uppe hela natten för klockan 6.30 skulle vi vara tillbaka i skolan. Men runt halv 4 så gick jag, Vera och Basti hem till Basti för att i alla fall sova ett par timmar.
 
Fredagen var bara temat "Abi-T shirts", (vilket betyder att man sätter på sig skoltröjan.) 
 
Jag fick inte alls mycket sömn för jag hade svårt att somna och en timme senare kom Alex hem och yttligare en halvtimme senare var några andra från klassen där för att väcka oss. I Tyskland är det tradition att den sista dagen i skolan så stökar man till och stör under hela dagen. Sen har man en litet "Show" där två från klassen pratade, lekte med lärarna och avslutade med att säga hejdå. Sen grät alla såklart för det var sista skoldagen och sen gick man hem. Den var en lite konstig upplevelse, men mysig. 
 
På kvällen var det yttligare ett CoAlAr party. Vi förade hos Alex och Basti, och alla var såå sjukt trötta från kvällen innan och ingen hade riktigt lust med att festa. Stämmnigen på klubben var ändå helt okej och jag dansade en del. Men klockan två gick jag, Alex och Jonas och åt kebab och det var tusen gånger bättre än festen! Det var jättemysigt och vi pratade om massa saker innan vi gick och la oss hemma hos alex och somnade klockan 4. 
 
Idag är jag fortfarande väldigt trött men det är 2 veckors påsklov för mig så kanske sova mycket i veckan i alla fall. Imorgon fyller ju jag 19 år och då kommer Alex, Basti, Silvana och Vera hem till mig. Vi ska äta lite äppelaka och sånt. Känns konstigt att jag fyller år imorgon. Har inte alls en födelsedags-känsla och har inte heller lust att bli nitton. Känner mig så gammel då, jag vill vara 18 hela livet! 
 
På tal om Alex, Basti, Vera och Silvana, De fyra är några jag har kommit närmast här i tyskland. Alla är så underbara personer och framförallt Alex är en av de underbaraste personerna jag träffat i mitt liv. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan honom hemma i Sverige.. Han är verkligen min bästa kompis. Det är konstigt egentligen att man kan flytta till ett annat land och lyckas hitta en person som är precis som en själv, samma humor och allt.
 
Min värdmamma sa alltid i början av mitt år att jag behövde träffa mer kompis, anstränga mig mer. Och man kan såklart tänka att varför tog det så lång tid innan jag började komma riktigt nära människor, på riktiga kompisar. Men jag tror inte att det skulle kunna vara annorlunda. Det tar tid att skaffa vänner, hitta någon och förstå att människan är någon man kan lita på. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: