fannyityskland.blogg.se

Karneval

Kategori: Tyskland13/14

Två dagar efter Karneval och jag vill redan gå igen! Det var nog en av de roligaste dagarna under mitt år här hittils! Dagen började klockan 9 men att jag klädde på mig "Elvis-kläder" flätade håret och sen när för att äta och hjälpa de andra. Flätade också Tomkes och Gesines hår så att det skulle ufnka bra under perukerna vi hade. Klockan kvart i tolv gick jag, Tanita, Marius och Phil över till en tjej som heter Laura och åt lite mer frukost. 
 
Halv 1 träffades vi alla från Hovestadt (Som var med Karneval-vagnen) i Lipporg och vi styällde up oss med alla andra vagnar för att göra oss reda för paraden. Strax efter klockan 2 började själva paraden och det var så sjuukt roligt! Vi gick i en parad, hade hög musik från våran vagn och gav godis till alla! Vissa var helt sjuka i huvet när det gällde att få godis, men det var ändå väldigt roligt. sen vid halv 5 eller så var det slut, alla små barn for hem och vi större barn (och föräldrar) stanna kvar för att festa! Det var i ett stort tält en stor fest där alla dansade massor, pratade, skrattade och drack. Jag träffade så mycket nya roliga människor och jag ville aldrig hem! Men, det var trots allt en söndag så klockan 12 fick jag och Phil skjutts av hans kompis. 
 
Dan efter var jag tvungen att gå till skolan, men det var faktiskt helt okej och jag var inte såå trött. Det skulle vara så kul om jag kunde komma tillbaka till nästa Karneval! Jag trodde inte att det skulle bli så roligt faktiskt, men jag gillade att klä ut mig och kasta godis till alla. Det var helt enkelt en underbar dag! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: