fannyityskland.blogg.se

Fixande och trixande

Kategori: Tyskland13/14

Den här helgen var rolig och ganska händelserik. På fredagen gjorde jag ingenting, åkte sent till gymmet och tog det lugnt resten av kvällen. Hittade ett mag-träningspass som verkligen var superjobbigt och bra! 
 
Igår så ordnade vi allt som behövde ordnas till Karnivalen som är nästa vecka! Tror inte jag berättat det men nästa vecka är det något som heter "Karneval", vilket betyder att man klär ut sig och kastar godis på folk! Det är flera grupper från olika byar och varje by har sin egen grej och sen går man på ett led och visar upp sig kan man säga. Jag tycker i alla fall att det ska bli jätteroligt och jag ska klä ut mig till Elvis! Haha, ska försöka ta många bilder som jag kan lägga upp på bloggen sen. 
 
Efter Karneval fixandet så åkte jag till en kompis i en by 5 minuter härifrån. Vi var några stycken där och vi spelade ett spel där man var i grupper. Sen tog en i gruppen ett kort och där stod det olika ord. Man skulle antingen ett ord beskriva, måla eller visa (Med charader). Det var jätteroligt och bra övning för mig också! Jag tycker själv att jag var ganska duktig på att gissa och beskriva/visa. 
 
Idag var vi på spinning och efter så pratade jag med Gesine och Gerd. Det kändes bra att ha ett litet "Familje-samtal" där alla var helt ärliga och bara sa vad man kände. Det har varit lite spänning i luften de senaste dagarna så det var skönt att rena luften. Senare idag ska jag nog försöka orka mig på en engelska läxa och skriva ett brev till skoltidningen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: