fannyityskland.blogg.se

Påsk

Kategori: Tyskland13/14

Nu har jag varit 19 år i en vecka. Det känns faktiskt lite tråkigt att vara 19, en tråkig ålder efter 18 och före 20. Men jag hade i alla fall som sagt en bra födelsedag.
 
Min vecka var för övrigt också väldigt bra! Mina tre dagar hos Rebecka i Heek var väldigt mysiga och det var hur skönt som helst att snacka skit på svenska. I Holland shoppade vi bara, var inte precis så annorlunda från Tyskland men Entschede var en mysig stad. 
 
 
 
På torsdagskvällen hade Michel födelsedags fest. Det var inte ett stort party men det var mysigt! På fredagen myste jag och silvana hemma hos Alex. Även fast det är mycket pratande och festande här, så gillar jag hemma myskvällar mest, det är så mer personligt och man lär känna varandra mer. 
 
På lördagen hade Tomke födelsedag. Under dan så kom kusiner osv över och på kvällen cyklade jag och silvana till Soest, det tog ca 1 timme och var faktiskt väldigt mysigt även om det var ansträngt. Vi cyklade hem till Alex och basti där vi senare åkte vidare till en fest. 
 
Igår var det ju påsk men det firade vi inte på grund av att vi firade tomke dan innan, men jag fick lite påsk godis! På kvällen var det "påsk brasa" vilket är som våran majbrasa. Det var inget speciellt men det var mysigt med mina kompisar och vi åkte hem till Jonas där de hade nya lammungar! En av lammen får inte mat från sin mamma så de måste mata den. Tyvärr hade sen redan blivit matad när vi kom men jag kommer få mata den någon gång i veckan! Jag började nästan gråta när den kom fram till mig i hagen och började suga på mitt lillfinger! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: