fannyityskland.blogg.se

Karneval på G!

Kategori: Tyskland13/14

Den här veckan gick väldigt fort! Kommer ihåg att det va tisdag och jag längtade till fredag och nu är det helt plötsligt fredag! Det var en ganska rolig vecka, hände egentligen inte så mycket men det var ganska lugnt och hade roligt med alla i skolan. Den här helgen kommer det att hända mycket! Idag träffades vi alla från Hovestad som är med i Karnevalen och fixade det sista inför söndagen! Det var lite tråkigt, men mot slutet var det roligt! I en stad nära Hovestadt är det något som heter "Ibiza-party" men jag känner inga som ska dit så jag går inte heller. Phil och hans kompis åkte nyss hemifrån, hon var supersnäll men hade ändå inte så stor lust. nu känns det skönt att jag stannade hemma för imorgon händer det också grejer! På morgonen (Runt 11) så ska våran Karneval-bil kontrolleras, har inte riktigt fattat vad det är men vi ska i alla fall träffas då. På eftermiddagen är det ett spring event! Man kan springa, jobba, gå, powerwalka m.m, spelar ingen roll va du gör, men du måste vara borta en halvtimme, timme eller 2 timmar. Jag har anmält mig för en timma så jag ska köra powerwalkning imorgon! 
 
På söndag är det Karneval! Jag ser jättemycket fram emot det och hoppas att vi kommer att få jättekul! I Tyskland är karneval ganska stort och alla firar det nog på ett eller annat sätt. Folk blir förvånade när jag säger att vi inte har karneval i Sverige! 
 
Jag och Alex från i Tisdags!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: