fannyityskland.blogg.se

Sjukt

Kategori: Tyskland13/14

Det här är så sjukt. Jag sitter i mitt rum mitt i natten för sista gången här i Tyskland och sitter och glor på mina två överfulla väskor. En av dem är för tung så kommer behöva skicka hem ett paket till Sverige som jag också måste fixa ihop. Snacka om att jag har väntat in i det sista med att göra det här. Jag kan inte få mig till att göra det nu heller, sa till mig igår redan att jag skulle stanna uppe i natt så jag skulle hinna med allt. Men har provat så mycket grejjer och min väska väger ändå 4 kilo för mycket! Hoppas att nu när jag tagit ut mina jackor och ett par böcker så väger den precis 23 kilo. 
 
Som sagt, det här är sjukt. Kan inte fatta att det är mina sista kväll här. Igår var i alla fall helt underbar! Åka till Anna i tron om att jag, Anna, Ann-sophie, Lina och Caro skulle ha en film kväll. Vi går till baksidan för att kolla på kaninerna och då hoppas alla mina vänner fram och ropar "Überraschung!" Mitt hjärta hoppade över ett slag och sen började jag gråta. Vi spenderade kvällen med att äta, i mängder, skratta, också det i mängder, och bara prata. Det var supermysigt och jag var hela kvällen jättelycklig. Idag gick jag till skolan bara för att säga hejdå till ett par människor. Åkte hem, panikpackade lite och damsög varje vrå av mitt rum. Sen åkte jag tillbaka till Soest för att säga hejdå till Alexs mamma och mormor. Sen på kvällen kom Alex, Basti, Mimik, Vera, Sina och Jonas till mig. Vi hade jättemysigt bara att prata om massa. Sen sa jag hejdå till Mimik för sista gången.. Och nu sitter jag här med tårar i ögonen. 
 
Och imorgon början YES. Det är helt otroligt hur snabt tiden har gått. Helt plötsligt har man sista dagen i skolan, sista dagen man går genom staden, sista gången man går in i bageriet, sista gången man väntar på bussen, sista gången man går vägen från bussen till huset, sista gången med allt helt enkelt! Men jag glädjer mig också för att åka hem, längtar att få känna lukten av hemma och sova i min egna säng. Längtar efter er där hemma.
 
Men för att komma hem måste jag få med mig mina resväskor. Jag vill helt enkelt inte packa färdigt. Men eftersom att jag valde att vänta med allt till in i det sista har jag inget val just nu. Så nu ska jag försöka få igen min väska och väga allt. Vi ses snart! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: