fannyityskland.blogg.se

Packar

Kategori: Tyskland13/14

Nu håller jag på för fullt att packa till Yfu-lägret! Eller försöker väl tvinga mig till det Imorgon kommer jag åka bort en vecka till Ludwigsburg på ett "Artitektur och Konst" - läger som Yfu har ordnat. Jag är lite nervös för jag känner ingen där och ingen annan svensk där heller, vem ska jag kunna snacka skitsnack med lixom!? Haha nej men det är alltid skönare att ha någon som pratar samma språk som en själv med, det är lättare att förklara saker och så. Men förhoppningsvis sitter vi alla i samma sits, ingen känner ingen och alla vill lära känna någon. 
 
Den senaste veckan har varit ganska jobbig för mig. Jag har fått en sån sjuk hemlängtan som jag inte vet hur jag ska hantera. Jag har aldrig känt en sån här saknad och jag tror inte riktigt det går att beskriva hur det känns, man måste själv uppleva det. Jag har haft en liten röst i min hjärn som säger "Jag vill åka hem, jag vill åka hem osv. osv." Men egentligen vill jag ju inte åka hem! Jag vill vara här hela året ut och klara ett år ensam. Jag har ca. 5 månader kvar här och jag kommer lära mig så mycket mer under den tiden. Inte bara språkmässigt utan andra saker också, lära känna mig själv mer. 
 
Det är en sak som jag har tänkt lite på, jag oroar mig inte riktigt över det, men det är bara en sak jag tänkt på helt enkelt. Som känns lite jobbigt ibland. Det är ingen hemma i Sverige som kommer förstå mig. Hur ska man kunna förklara ett helt år och känslorna man hade? Det går inte att beskriva och jag har upplevt helt nya känslor som man bara känner när man gör det här. Så är det väl med alla upplevelser/händelser, man måste helt enkelt uppleva det själv för att förstå. Det är därför det känns så himla skönt att jag har er, Rebecka och Ebba! Även om vi inte pratar jäättemycket med varandra så är det ändå skönt att dela med sig med sina små problem och ni berättar vad ni vart med om så man kan jämföra och må lite bättre! 
 
Deras bloggar: 
www.beckahesten.blogspot.com
www.upforanything.blogg.se

Kommentarer

  • Caro säger:

    Hej! :) Jag kommer från Tyskland och är i Sverige som utbytesstudent just nu och jag känner exakt samma, alltså att man ska inte kunna förklara sina upplevelser och känslor till alla som är kvar hemma :( Hoppas du får några underbara månader till innan du ska åka hem och att du trivs i mitt hemland!

    Svar: Gud vad roligt! Vart i Sverige är du någonstans? Hoppas du har det jättebra och om du inte har varit på ett mellanårs Seminar ännu, så lycka till med det! Du kommer ha jätteroligt och där kan man också berätta om hur man har det till människor som känner lika dant :) Många kramar!
    Fanny

    2014-02-10 | 00:21:06
    Bloggadress: http://caros-jahr-in-schweden.blogspot.de
  • Caro säger:

    Jag är i Lidköping vid Vänern, om du vet var det ligger :) Jag har det superbra, klassen är den bästa jag har haft i mitt liv och jag vill egentligen inte lämna dem och Sverige! Dessutom har jag kul i skolan eftersom jag går estetiska programmet :) Jag kommer tyvärr inte ha något seminar tror jag, men jag kom på din blogg genom Sophia som var med på ditt seminar :) Jag hade dock ett möte med 30 andra utbytesstudenter och det kändes skönt att kunna prata om sina känslor, fast inte alla hade samma uppfattning men det var bra ändå :)
    Kram ;)

    Svar: Vad bra att allt funkar och att din klass är bra! jahaa, Sophia är askul! :D okej vad synd, men ändå bra att ni hade ett möte! Har du någon blogg? Skulle vara kul att läsa vad du har för dig i Sverige :)
    Fanny

    2014-02-10 | 17:35:00
  • Caro säger:

    Ja, jag är också jätteglad! Det finns många andra som måste byta och jag är så glad att allt är som det är! Jag har känt henne på väldigt många år och såg att hon hade taggats i en bild och jag såg att det var någon med ett svenskt namn och det var du haha! :) Ah, jag har en blogg. Jag vet inte om jag är särskilt bra på att blogga och mina inlägg blir ofta långa, men jag försöker mitt bästa :) Jag länkade min blogg här om du vill läsa den!

    Svar: Jag kollade din blogg, vad coolt att du var med i tidningen! Du skriver verkligen superbra Svenska, man märker inte att du inte är från Sverige! Alltså nu menar jag i kommentaren, på bloggen skriver du ju på Tyska ;)
    Fanny

    2014-02-10 | 17:58:09
    Bloggadress: http://www.caros-jahr-in-schweden.blogspot.de

Kommentera inlägget här: