fannyityskland.blogg.se

Nyår

Kategori: Tyskland13/14

Gott nytt år allihopa! Hoppas ni som läser hade ett bra nyår, jag hade jättekul!
 
Jag har ju varit här i bayern i nästan 5 dagar nu, vi är 5 utbytesstudenter här just nu. Jag och Rebecka, Mert som bor här i år, Daniel från Ungern och Kaarel från Estland. I söndags träffades vi och Samira och Talissa, som bor här, på en bar/resturang och då spelade vi "vem är jag". Det var jätteroligt att träffa dom igen! I måndags hade vi spelkväll med samma människor och det var också jättekul! Det är så kul att vi har inte sett varandra på ca 4 månader men ändå kan vi pratade som vanligt och det är inte alls pinsamma tystnader eller något sånt!
 
Igår firade vi nyår hos Mert och då var vi alla där + några till från bla Merts skola. Vi spelade ett spel, skrattade väldigt mycket och hade bara allmänt roligt! Vid tolvslaget gick vi ut och kollade på raketer, skålade och kramades. Jag stannade till kl 4 sen kom min värdpappa och plockade upp mig. Allt som allt hade jag väldigt roligt! 
 
Jag önskar att vi alla bodde närmare varandra för vi har så himla roligt tillsammans! Vi är lixom alla i utbytesstudent-situationen och de andra tyskarna här i bayern är helt enkelt sköna personer! Men jag trivs väldigt bra i Hovestadt också. Imorgon ska vi till München! 
 
 Emily och christian 
Mert och jag 
Rebecka, Talissa och Samira 
Bebis! 
Igår åkte min värdfamilj och jag skridskor
Jag innan vi åkte till festen 
Tolvslaget! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: