fannyityskland.blogg.se

Kunst = Bild

Kategori: Tyskland13/14

Första skolveckan efter lovet var faktiskt okej. Den var ju bara 3 dagar så den var väldigt kort och det var ganska lugnt. Fick hyffsat mycket gjort i skolan när det gäller undervisningen, brukar för det mesta inte göra någonting. Börjar till och med att gilla vissa av lärarna i skolan! 
 
Eller nja, absolut inte alla. Jag tycker verkligen inte om min konstlärare över huvudtaget. Tror att hon har väldigt svårt för mig av någon anledning Sverige-hatare , allt jag gör är fel, hon säger att jag ska göra något annorlunda men då har jag tolkat det fel så måste göra om igen och bla bla bla. Vill inte ens ha konst mer (i Tyskland kallas Bild-undervisnignen för "kunst") och det känns jättetråkigt att jag inte tycker om konst för det brukar alltid vara mitt favorit ämne och jag brukar alltid vara ganska duktig också. Men här i Tyskland gör vi så konstiga saker och jag känner själv att det är så ovärt att göra det för det har inte något att göra med det kreativa jag vill göra i framtiden (Som design). Ska försöka se om jag kan sluta gå på bild lektionerna för tycker ändå att de andra lektionerna är viktigare, men vi får se hur det blir!
 
För övrgt så var det en väldigt bra dag idag! Jag har mått bra och varit glad nästan hela dagen. Imorgon händer inget speciellt, ska kanske hem till en kille i klassen med några andra, och på Söndag är det spinningmaraton! Då ska jag spinna i två timmar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: