fannyityskland.blogg.se

Hovestadt x2

Kategori: Tyskland13/14

Jag skrev ju för några dagar sen att jag skulle lägga upp lite bilder ifrån när jag va och  promenera, men jag orkade helt enkelt inte göra det! Men nu tänkte jag i alla fall göra det och försöka beskriver lite bättre hur det verkligen är där jag bor! 
 
För det första är byn jag bor i väldigt liten med 1200 invånare. Byn består till mestadels bara av villor och det finns också 2 lägenhets hus. Ingen skola men ett dagis i utkanten av byn och man kan väl säga att huvudpunkten är det lilla slottet som ligger i mitten av allt. Affärerna som finns är inte många. Det finns inte en mataffär men en kötthandlare och ett litet bageri. Det finns faktiskt en stor bank med 24/7 service så det är nog det modernaste här. Förutom det finns en lite allt-i-allo affär, trapp+dörr affär, en liten konstig klädaffär och en resturang. Det är det som finns och allt är dessutom gandka ödelagt! 
 
jag tog ju då bilderna på en söndag och då är allt stängt i Tyskland så det var till och med mer öde än vanligt! 
 
Helt ärligt älskar jag naturen här! Det är så otroligt vackert! 
 
Juste det finns en tygaffär också! 
 
Och den lilla klädaffär som ligger på samma gata som jag bor på. 
 
Trots att byn är så väldigt liten så ligger grannbyn inte ens 5 minuter härifrån och där finns det 2 mataffärer och ett stort bageri! Så helt off är vi ändå inte. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: