fannyityskland.blogg.se

Bio

Kategori: Tyskland13/14

Igår skrev jag ett blogginlägg men det försvann och då orkade jag inte skriva ett nytt.. Haha i nuläget kommer jag inte ens ihåg vad det handlade om så det blir ett annat inlägg nu! Igår var jag, phil, gesine och gerd på bio, det blev the Hobbit 2! Jag har inte sett ettan men lästa lite om den innan så att jag inte skulle vara helt lost. Jag förstod ganska mycket av filmen (den var ju på tyska) men absolut inte allt. Till exempel förstod jag att Bilbo skulle leta efter en speciell sten i drakens guldgrotta, men inte varför. Jag somnade dessutom efter halva filmen för jag var så sjukt trött och när jag måste anstränga mig för att förstå tyska blir jag ännu tröttare. (kan ni ens föreställa er hur sjukt konstigt det är att se en dubbad film på tyska?) Men filmen var helt okej, tyckte legolas var sjukt cool när han sprang runt och va typ odödlig och dödade alla! Slutet var också ganska bra för man vill se meeer men det förstördes när Draken ropade "jag är dödeeen!!" 
 
 
Sen vill jag tillägga att nu har mer än hälften av tiden gått! Har varit här i 169 dagar och det är 166 daar kvar.. Jag har försökt att inte tänka på det så har inte så mycket panik över det. Ibland känns det jobbigt men ibland till och med bra! Jag föreställer mig mamma och pappa stå och vänta på mig vid flygplatsen och jag blir så lycklig och ledsen på samma gång! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: