fannyityskland.blogg.se

Bayern-Neumarkt-Berngau

Kategori: Tyskland13/14


Nu är jag hemma i Hovestadt! Det var verkligen superkul i Bayern! Jag har ju redan berättat allt fram till Nyår, 1a Januari hände inte så mycket. Vi var hos Oma & Opa och åt god Nyårs-dags middag. Igår så var jag, Rebecka, Mert, Daniel, Kaarel, Samira, Talissa, en tjej som heter Anna och en tjej som heter Larissa i München! Det var så himla roligt, frams till klockan halv 6 ungefär för då började alla bli trötta och hungriga och när det var det minsta strul så blev alla irriterad. Jag tyckte ändå att jag va på bra humör hela tiden och försökte hålla alla lugna, haha.

Det tar ca. 2 timmar att åka till München från Neumarkt, vi började med att äta, sen gick vi till Engelska parken och dansade. Flera stycken stannade och kollade på oss men vi hade roligt så det spelar ingen roll. Sen gick vi och köpte kaffe på Mcdonalds, och sen upp i St. Peter kyrkan! Jag var ju uppe i den förut med skolan när vi var här, och det var verkligen superhärligt igår också! Den här gången var vi där runt ungeför klockan halv 4-5, så solen höll precis på att gå ner och det låg ett jättefint ljus över hela München. Den här gången såg jag också att bakom staden, kunde man se alperna! Det var verkligen en superhäftig upplevelse att kunna se alperna från kyrkan! Det var så långt bort men ändå nära. 

Idag åkte jag och Rebecka hem, även fast jag skulle viljat stannat längre kändes det ändå bra att komma hem. Och ja, jag kan nog säga att Hovestadt är mitt hem nu. I alla fall under det här året, det är ju här jag bor då. 

Jag och Becka påväg till Neumarkt! 
 
Mert och Rebecka när vi kom fram! 
Rebeckas och Min Cocktail! 
Mert och jag i Engelska parken! 
Dansade
Utsikten från St. Peter Kyrkan! 
Här kan man skymta Alperna! Man ser inte så bra, men det var verkligen såå coolt! 
Daniel och Kaarel påväg ner för kyrktornet
Jag i den smala trappan
Rebecka
 
När vi kom fram till Neumarkt, sista gruppbilden! 
 
Daniel vek en 5euro!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: