fannyityskland.blogg.se

Första skoldagen

Kategori: Tyskland13/14

Idag var första skoldagen. Den var ganska bra men inget speciellt. Började med att jag åkte buss med Lena till skolan. (Lena är tjejen som bor nära och som jag träffade förut) Sen var det information i aulan och de första Herr Pommerantz (Rektorn) Säger är något i stil med "Välkomna till sista skolåret, bla bla bla. och vi har en utbytesstudent här! Du kan väl presentera dig på engelska?" Så jag var tvungen att ställa mig upp, var som tur var längst bak så var inte så läskigt. Alla kollade på mig och jag på lite knackig tyska sa att jag heter fanny, kommer från sverige är arton år och.. Jo jag bor i Stockholm! herregud jag hade kunnat säga något så mycket bättre men jag var glad att jag sa det på tyska i alla fall fast rektorn sa att jag kunde säga på engelska! 
 
Efter ca. en timme i Aulan hade jag inga lektioner mer så jag och Lena fick skjuts hem av en kille som heter Alex. Lena verkar känna alla 120 elever i 12e klassen så kanske kan komma in lite lättare.. Pratade inte med så många idag eftersom att det var en så kort dag men imorgon får jag försöka vara så öppen jag bara kan och prata! Är väldigt nervös eftersom alla verkar vara ganska blyga eller inte veta hur de ska prata med mig.. 
 
Aja på något sätt ska det väl gå i alla fall! Imrogon ska vi cykla till skolan också, tror det tar ca en timme.. Meeen det blir nog skönt! 

Kommentarer

  • Jörgen säger:

    Imponerande, jag hade nog svimmat om jag skullle prata tyska inför hela gruppen.

    Svar: Tack pappa! :)
    Fanny

    2013-09-05 | 06:12:29
  • Becca säger:

    Klart dom blir blyga när en snygging som du kommer! Är avis på dom som får ha dig hos sig! Pusssss ❤

    2013-09-06 | 10:22:54

Kommentera inlägget här: