fannyityskland.blogg.se

151113

Kategori: Tyskland13/14

Äntligen helg, och jag har planer! Har inte vågat fråga någon hittils om de vill hitta på något utan jag har bara hängt på lixom. Men idag frågade jag några tjejer i min klass om vi skulle hitta på något i helgen, och det blev filmkväll hos en tjej som heter Ann-Sophie imorgon! Ska bli jätteroligt, nu kan jag verkligen prata tyska med alla också, även om det kanske inte alltid blir 100% grammatiskt rätt. 
 
I söndags var ju sista dagen för Kirmes och då var jag där med mina värdsyskon, Phils kompis och Tanitas sambo. Vi gjorde inget speciellt men det var mysigt. Dan innan var jag där med några ut min klass och vi hade kul. Det var inte så kul som i onsdags och fredags men det var roligt i alla fall! Jag skrattade mycket med Alex och lärde mig en ny tysk sång. 
 
Den här veckan har jag märkt att Kirmes var väldigt bra för mig för jag har pratat mycket mer med folk och sakta men säkert kanske jag börjar skaffa lite vänner ? Man kan ju alltid hoppas. 
 
Har sånna här hjul ett gemensamt namn eller kallar resten av världen också dem för "Som parisehjulet fast mindre" ?
Jag, Anna och Caroline
En dålig bild på Skyliner - Soest. Ville så gärna åka upp för det var utsikt över hela stan men det var lite för dyrt.. 
 
Idag har jag inte gjort något speciellt. Skolan var helt okej och när jag kom hem skjuttsade min värdmamma mig till gymmet. Hade en superbra tränigsdag så det blev 40 min crosstraining + lite annat! Sen har jag legat och tittat på "The Voice of Germany" frams tills nu med Phil och Tomke.
Ciao!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: