fannyityskland.blogg.se

St:Nicolaus

Kategori: Tyskland13/14

Igår var det som sagt St:Nicolaus. När jag gick ner för att äta frukost var min stövel fylld med godis + lite annat. Superduper mysigt och gulligt! Blev verkligen jätteglad, känns kul med en högtid som jag aldrig ens hört talas om i Sverige.
 
På kvällen gick jag ut med några kompisar från klassen till en klub där det var en skolfest för ett annat gymnasium. Det var roligt men klockan halv 2 tyckte jag det räckte så då var Gesine gullig och plockade upp mig. 
 
Idag ska jag åke med några andra från YFU på en julmarknad i Münster, men jag har ingen lust.. När jag sa det till Gesine sa hon att det var "Richtig Scheisse!" (Vilket betyder att det är riktigt skit). Så jag får väl ta och åka till Münster i alla fall. Tydligen ska julmarknaden i Münster vara jättefin så då kommer jag i alla fall ha fått sett den. 
 
Vad som låg i min stövel, godis, dushkräm och en värmekudde! 
St:Nicolaus! Den här fick vi i skolan
Inne på toan på klubben, blått vare! Och det stank rök, av någon anleding fick man röka där! Jag luktade väldigt gott när jag kom hem kan jag säga!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: