fannyityskland.blogg.se

Spinning-Söndag

Kategori: Tyskland13/14

Idag spinnade vi som vanligt! Jag kännde mig sjukt svag i benen i morse och det blev ett jävligt jobbigt spinningpass! Men också väldigt bra. Nu sitter jag och väntar på att Gesine ska komma hem(Jag och Phil körde en timme, hon 2) så vi kan äta våran vanliga söndagsfrukost! Det är jättemysigt att vi alltid dukar upp matbordet, har hur mycket pålägg som helst, massa mackor och ibland ägg. Jag är vrålhungrig! Tänkte steka ett av äggen som hönorna laggt!
 
Igår var helt okej, inget speciellt men det var kul att träffa lite människor. Jag trodde att det skule bli en större fest men vi var bara ca. 10 personer. Men vi spelade monopol och hade kul. 
 
Har jag skrivit här att jag ska åka ner till Bayern över Nyår? Jag ska i alla fall tillbaka till min värfamilj i Neumarkt/Berngau och så ska jag fira nyår där med bland annat Rebecka och några andra av utbytesstudenterna som var där under språklägret. Det ska bli jättekul att träffa de flesta igen och träffa min värdfamlj! Jag tycker verkligen om dom och det ska bli jättekul att se om Christian (Värdbror på snart 2 år) har växt mycket! Jag undrar också om han kommer ihåg "Nanny".
 
I Berngau har värd-farmor och -farfar en bongård med kor. (Det var ju där jag mjölkade korna förut!!) Och jag kom på igår att jag kommer få dricka mjölken igen! Jag saknar vanlig svenk mellanmjölk så himmla mycket! Mjölken här smakar så äckligt, egentligen inte äckligt antar jag men annorlunda.Men när mjölken från korna i Bergnau är nedkyld smakar den precis som svenska mjölken fast bättre! Herregud det var verkligen den underbaraste mjölken jag druckit!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: