fannyityskland.blogg.se

Saker jag gillar

Kategori: Tyskland13/14

Jag har tänkt på lite grejer som jag verkligen har börjat att gilla här. 
 
Kål- I alla former! Innan åt jag nästan aldrig kål men nu äter vi kål i mångder, mest grönkål och som soppa, och det är verkligen supergott! 
 
file_53_18.jpg (720×720)
 
Grönsaker- Jag har alltid ätit mycket grönsaker men eftersom att min värdmamma är vegitarian så blir det lite extra mycket, vilket jag tycker är super! 
 
grönsaker.jpg (500×300)
 
Bo i en by- Det kanske inte är så himla kul att bussen bara går en gång i timmen och sista bussen går kl. 14 på lördagar.. Men det är ändå sjukt mysigt! Älskar de öppna landskapen och det finns kossor, får och hästar överallt. Ibland när man ska gå till bussen kan det verkligen lukta jättemycket koskit, men på något konstigt sätt tycker jag om det! Haha det är helt enkelt mysigt att bo på landet. 
 
landet-uthus.jpg (800×600)
Ungefär såhär ser huset ut som jag bor i. ;) 
 

Det var väl att för nu som jag kunde komma på och orkar skriva om. Är heelt slut i kroppen efter en lång dag i skolan och spinnade alldeles nyss. Men idag var sista dagen i skolan innan jullovet! Det är så spännande att det är jul snart, båda längtar och fasar på samma gång! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: