fannyityskland.blogg.se

11/12/13

Kategori: Tyskland13/14

Idag är det 11/12/13, haha lite coolt. Här kommer bilderna jag tog på Soest för ca. 2 veckor sedan! 
 
Jag kommer inte riktigt ihåg om det här är typ rådhuset eller en kyrka, finns så många gamla stora byggnader!
 
När man går från skolan, själva "innerstaden" har precis börjat. Det röda huset är stadshuset.
 
Här är stadshuset igen och början till Julmarknaden! När jag tog bilderna hade de inte öppnat julmarknaden än, men alla höll på att förbereda allt!
 
 
 
Ett konditiori! bilen förstör lite nu men tycker det är coolt att det fortfarande finns riktiga konditorier här i Tyskland!
 
den "innersta" marknadsplatsen i staden.
 
Fortsätter neråt på huvudgatan. Huvudgatan i staden är kanske lika lång som Drottninggatan i Stockholm, men skillnaden här är att det är den enda gatan som det finns affärer på! Haha ja staden jag går i skolan i är inte så stor, ca 40 000 invånare, men den är väldigt fin och verkligen annorlunda från Stockholm, vilket är bra!
 
Innuti ett bageri/Café, det här är verkligen något som jag skulle säga tillhör Tysklands kultur, alla bagerier! 
 
Till höger om kyrkan är min tandläkare. 
 
Kan ni fatta att det är här jag går till tandläkarn? Haha lite skillnad från Eastman.. Men det är otroligt mysigt och fint hos den här tandläkaren! 
 
Ett av de äldsta husen i Soest. Det finns ganska många gamla hus men det här är ett av de äldre och finare! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: