fannyityskland.blogg.se

Vecka 2

Kategori: Tyskland13/14

Nu är jag inne på vecka 2 i Tyskland-Bayern-Berngau! 
 
Som sagt var det Sommar-fest på Lördagen, och i Söndags var jag med min värdfamilj på Volkfest! Först var det en jättelång parad och på kvällen var det mat och tivoli! Vi åkte i ett "Mini-Parishjul" och då hade man utsikt över hela Neumarkt! 
 
Just nu verkar det inte fungera att ladda ner bilder men så fort det går ska jag lägga in från Volkfest!
 
Skolan är faktiskt väldigt rolig! En av lärarna är inte så rolig men grammatikläraren är super och det känns som att jag verkligen lär mig saker! Juste, har äntligen fått tag i rätt mejladress till min permanenta värdfamilj! Min värdbror verkar verkligen super och allt känns just  nu väldigt bra. 
 
Idag har jag spelat Volleyboll med min värdmamma och hennes vänner, det var skitkul!! Nu är jag 100% säker på att Volleyboll är det jag vill hålla på med under mitt år i Tyskland! :) 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: