fannyityskland.blogg.se

Lippetal

Kategori: Tyskland13/14

Idag är första riktiga dagen i Lippetal!
 

Egentligen är Lippetal kommunen och byn heter något annat men jag kan inte komma på namnet! Får leta reda på det idag. Igår var en ganska intensiv dag och jag var helt slut! Först var det ganska jobbigt att säga hejdå till min familj i Berngau så var ledsen ett tag på tåget, och så hade jag ingen sittplats de första 2 timmarna så var tvungen att sitta på golvet.. 
 
Sen när jag kom fram så fick jag vänta en stund på familjen och sen när de kom gick vi runt en stund i Soest (staden där jag ska gå i skolan) och man märker verkligen att det är litet här för de träffade folk de kände hela tiden!
 
På kvällen gick vi på någon liten fest ( jag mamman pappan och min äldsta värdsyster) men de märkte att jag var sjuukt trött så vi åkte hem efter en timme. Men alla är verkligen supertrevliga och jag känner mig hur välkommen som helst! Min yngsta värdsyster, Tomke, är på ett scoutläger så henne får jag träffa nästa vecka! 
 
 
Härligt välkomnade i mitt nya rum!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: