fannyityskland.blogg.se

Hovestadt

Kategori: Tyskland13/14

Idag var jag och min värdmamma Gesine hemma själva. Alla andra jobbade och min värdsyster Tomke är som sagt på Scoutläger! Så på morgonen åkte jag och Gesine till ett gym som var jättebra och jag kanske kan få betala ett billigare pris på grund av att jag är en utbytesstudent! Men jag vill vänta tills skolan börjar då jag kanske kan spela Volleyboll.
 
Sen cyklade jag och Gesine runt i Hovestadt och grannstaden för att kolla lite bara. Hovestadt/Lippetal är verkligen superfint! Alla husen verkar ganska gamla och de flesta är murade och superfina! Finns en superstor gammal fin kyrka i grannbyn och ett litet slott här i Hovestadt med en fin jättestor trädgård. Det känns som jag verkligen kommer kunna trivas här det närmaste året! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: