fannyityskland.blogg.se

Svensk mjölk

Kategori: Tyskland13/14

Godagens! Idag började jag med att åka till gymmet och körde ett två-timmars pass, sen åt vi lite soppa och sen ikväll ska jag ju till en kille i min klass. 
 
Igårkväll så sa Gesine att hon hade köpt "Butter Milch" (aka smörmjölk), även kallas Schwedenmilch här i tyskland. Jag förstod inte vad det kunde vara men jag var ju tvungen att testa eftersom att det tydligen är från Sverige! Hon hällde upp lite i ett glas och de hade ganska tjock konsistens men jag kunde fortfarande inte fatta vad det va! Jag luktade inte men drack en tveksam klunk och hade lust att spy så fort jag hade gjort det. Det var Filmjölk! Okej, filmjölk är inte så hemskt men jag hade föreställt mig något sött och så får man något surt istället, det var en konstig upplevelse. Jag brukar inte dricka filmjölk heller! Det äter man ju med flingor.. Haha aja, det var roligt i alla fall men kommer inte vilja ha mer på ett bra tag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: