fannyityskland.blogg.se

Olpe

Kategori: Tyskland13/14

Nu var det tillräckligt länge sedan som jag skrev ett inlägg! Har helt enkelt inte har lusten eller tiden till att blogga, men nu så! Förra måndagen började jag i en ny klass på grund av att min gamla skriver slutprov som jag inte kommer göra. Men jag måste fortfarande gå i skolan så därför går jag nu i 11e klassen och inte i 12e. Helt ärligt är det inte alls kul för jag känner ingen i 11e klassen och jag är ganska mycket ensam. Men har inte alls mycket lektioner och har mycket fritid vilket är skönt! Till exempel igår hade jag ledigt på grund av prov och idag har jag ledigt på grund av inställd lektion. 
 
Förra helgen var jag i Olpe med YFU där nästan alla utbytesstudenter från Nordrhein-Westfalen var med och vi pratade mycket om hur det kommer bli att komma hem igen vilken var väldigt intressant och läringfullt. På söndagen komm våra värdfamiljer och tittade på en liten show vi hade gjort för dom, vi hade bland annat gjort en egen sång! 
 
 
För övrigt har det inte hänt så mycket. Men nästa vecka ska jag åka till Polen och det ser jag mycket fram emot! Men det är nog det enda som är riktigt planerat. I förrigår gjorde jag misstaget i att räkna hur många veckor och dagar jag har kvar innan jag ska hem, om mindre än 7 veckor! känns helt sjukt att tiden har gått så fort och jag vill att de sista veckorna ska gå fort, men samtidigt inte. Jag vill hem men ändå stanna. Hela situationen är så ny och jobbig, jag får ont i magen bara jag tänker på det! Jag är så rädd för att tiden bara ska gå här och jag inte gör någonting. Men jag ska försöka ta vara på tiden och träffa mina kompisar så mycket jag bara kan! Men jag längtar också så sjukt mycket hem..! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: