fannyityskland.blogg.se

230614

Kategori: Tyskland13/14

Nu är det mindre än 5 dagar kvar tills jag lämnar Hovestadt, och 8 dagar kvar tills jag är hemma i Sverige. Jag försöker att hitta på så mycket som möjligt de senaste dagarna och min helg var fullproppad. Men under helgen blev jag sjuk och nu mår jag skit helt enkelt.. Var den första lektionen i skolan men kände att jag tjänade mer på att åka hem och sova och njuta de andra 4 dagarna. 
 
I alla fall, i fredags så åkte jag, Alex, Silvana, Vera och Sina till Dortmund! Vi gick till en klub som var verkligen annorlunda och cool! Tre olika dansgolv och massa soffor och platser där man bara kunde hänga. Det var verkligen jättekul men när vi åkte runt 3 så var jag så trött så jag var bara glad att vi skulle hem. Där sjöng (Skrek) vi med till massa låter och dan efter var min röst inte 100 %, så jag antar att det var där början till att jag är sjuk nu var. Jag och Silvana sov hos Alex och jag antar att vi var så trötta, att vi sov till klockan halv 2! Vanligtvis brukar jag aldrig sova så länge och jag får dåligt samvete att jag missar hela dan, men det var ändå skönt att sova ut. På lördagar går det nästan inga bussar till Hovestadt men jag och Silvana åkte hem med sista bussen halv 5. Sen åkte vi klockan halv 8 tillbaka till Soest för att kolla på fotbollsmatchen mellan Tyskland & Ghana och fira en kille som heter Paul. Klockan 00.00 grattade vi och senare gick vi och åt Döner (Kebab, fast bättre!). Nästa dag vaknade vi upp relativt tidigt, men chillade halva dan hos Alex. Klockan 3 åkte vi tillbaka till hovestadt, och ännu en gång åkte vi tillbaka till Soest halv 8 för att fira Paul hemma hos honom. Jag kände på mig att jag höll på att bli sjuk och det blev inte bättre av att vi satt utomhus fram till klockan 2 och jag frös så att jag skakade. 
 
Jag antar att det är mitt egna fel att jag är sjuk, men det är som sagt min sista vecka här, jag får helt enkelt kämpa emot! Idag ska jag i alla fall ingenstans. Började att packa förra veckan men är långt ifrån färdig så jag antar att jag ska försöka packa resten idag. Hur nu det ska gå till.. Mitt rum är en enda stor röra, kläder överallt, två väskor på golvet, skrivbordet fullt med papper, allmänt stökigt helt enkelt. Mår lite dåligt av att sitta i min egna röra, men när jag har packat färdigt måste allt bort! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: