fannyityskland.blogg.se

Söndag

Kategori: Tyskland13/14

Idag var jag och Gesine och spinnade, sen åt vi frukost och nu sitter jag här. Igår var det mysigt! Vi såg den otecknade verisionen Peter Pan och sen lite ur en musikal som de gjorde i skolan förra året. Nu ska jag väl ta att försöka orka anaylysera ut engelskaboken Romeo & Juliet, och sen lite Pädagogik. Ska göra en presentation om svenska skolsystemet, på tyska! Google translate är min bästa vän just nu, haha. Jag har insett att svenska skolsystemet är egentligen gansak komplicerat och det finns mycket att säga! 
 
Den andra grejen jag insett är att det är cirkus 37 dagar kvar till julafton! Just nu känns det inte såå konstigt att jag inte kommer fira jul med min familj, men när julaftonen verkligen är här tror jag det kommer kännas konstigt. Ett av mina problem just nu är att jag måste köpa julklappar till min värdfamilj! Värd- mamma, pappa, syster(11), syster(24) och bror(21). Usch, har absolut ingen aning om vad jag ska köpa.
Några idéer? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: