fannyityskland.blogg.se

Inlägg ett

Kategori: Tyskland13/14

Även fast jag åker den 2a Augusti så har ju egentligen min resa redan börjat. Förra helgen var jag på ett läger med YFU, organisationen jag ska åka med. Då blev allting verkligen på riktigt för man pratade så mycket om vad som ska hända, problem man kan stöta på, saker man ska tänka på, hur det är i sitt världland osv. Det var väldigt roligt och vi lekte väldigt mycket lekar också. 
 
Jag har inte fått min permanenta värdfamilj än men jag ska på ett läger de första 3 veckorna i Tyskland och den värdfamiljen har jag fått. De är jättetrevliga och jag skypade nyss med dem. Det var lite läskigt först men gick jättebra! De har tre barn, 12, 6 och 1,5 år. Hon som är 12 tycker det är jättekul att jag ska komma och hela familjen är super engagerade, till och med farmor och farfar! 
 
Det jobbiga är att jag inte riktigt kan Tyska.. Haha men det löser sig väl och alla säger att man blir flytande efter ca. 3 månader! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: