fannyityskland.blogg.se

131013

Kategori: Tyskland13/14

Idag har varit en bra dag! Började dagen med ett spinningpass, vilket var väääldigt jobbigt den här gången men roligt! Sen följde jag med Phil, Tanita och hennes sambo till deras pappa, i Dortmund. Han fyllde år den här veckan så vi firade honom lite. 
 
Imorgon börjar ännu en skolvecka som jag inte är så taggad för.. Skolan blir så långtråkig när man inte förstår någonting. Men jag har kommit fram till två saker!
 
Jag måste i alla fall försöka mer i skolan för om jag inte försöker kommer jag inte lära mig någonting! Om jag försöker översätta lite texter utvecklar jag i alla fall språket.
 
Jag måste prata mer i skolan. För det mesta är jag väldigt tyst för jag vet inte vad jag ska säga. Det är svårt när man står i en grupp och alla pratar om något som man inte kan lägga till något till eftersom att man inte förstår. Men jag kan i alla fall försöka "bjuda in mig" till saker. Fråga vad de ska göra under helgen och så. 
 
En ny grej jag började med förra veckan var att börja i en musikal. Eller inte riktigt en musikal, men vi är en grupp som ska göra "Krippenspiel" i jul. Det är en saga om Jesus som alla kan, översättningen till svenska är "Julspel". Vi sjunger låtar i väldigt hög tonart som jag inte kan, och man ska helst kunna läsa noter vilket jag också inte kan. Men det är i alla fall roligt att vara med i något och göra något efter skolan!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: