fannyityskland.blogg.se

Sjuk

Kategori: Tyskland13/14

Idag ligger jag hemma i sängen och är sjuk. Jag kände på mig det i Måndagskväll, hade ont i halsen och huvudet. På tisdagmorgon mådde jag inte så bra men jag gick till skolan i alla fall för behövde hålla en presentation i engelskan och ta ett foto till skoltidningen. Men vid lunch åkte jag i alla fall hem och tog det bara lugnt, började titta på O.C. Jag hade redan bestämt igår att jag skulle stanna hemma idag för mådde så pass dåligt igårkväll, men idag mår jag ännu värre! Min näsa rinner som bara den, halsen svider lite, mina öron gör lite ont, huvet dunkar, känner mig varm men ändå kall och min kropp är jättesvag. Jag hoppas i alla fall att jag inte har feber, förhoppningsvis är det bara en förkylning som går över innan helgen! 
 
Även om det är jobbigt att vara sjuk så är det faktiskt lite skönt också. Har bara varit sjuk en gång under hela min tid i Tyskland, var nyss på en intensiv vecka i Ludwigsburg och i skolan så börjar folk förbereda sig inför slutproven. Det finns inte så mycket för mig att göra i skolan helt enkelt. Så det är skönt att ta en time-off nu, ligga i sängen och vila. Var ute på en kortpromenad också, var skönt med lite frisk luft men kunde inte gå så snabbt på grund av att jag är så svag i kroppen. 
 
På tal om skolan, jag har bestämt mig för att jag vill läsa ut en tysk bok innan jag åker hem till Sverige. Så jag fick en bok av Gesine som jag ska försöka läsa. Jag tänkte ta med mig den överallt (I skolan i alla fall) Så när det är tråkigt på lektionerna kan jag läsa boken!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: