fannyityskland.blogg.se

God Jul!

Kategori: Tyskland13/14

Nu är det jul, här i vårt hus osv osv...  
 
Trots att det är jul, så har jag ingen jul känsla över huvudtaget! Phil åkte bort i morse och jag antar att han sitter på ett pan påväg till någon varmt ställe nu(Jag har inte riktigt fattar vart han ska). Gesine, Gerd och Tomke åkte med och lämnade av honom sen åkte de runt och lämnade kort Phil ville ha skickade och de kom hem klockan 12 igen, så jag var hemma själv 2 timmar i morse. Lite konstigt vare, med tanke på att det är julafton. Idag måste jag och Tomke också sopa löv från uppfarten och klockan 3 (tror jag) ska vi till kyrkan. Jag har bara varit i en kyrka på gudstjänst en gång innan (Med skolan för ca. 1 vecka sen som jag skrev om) så det ska intressant att gå igen. Jag hoppas vi kommer sjunga många julsånger för det tror jag verkligen att göra i kyrkan, där det är högt i tak och ekar mycket, blir roligt! 
 
Sen när vi kommer hem ska vi äta middag och på kvällen ska vi fira med Tanitas sambos familj, jag gissar på att vi kanske ska öppna alla julklappar där. Snart ska jag också dammsuga i mitt rum som Gesine har velat att jag ska göra i en vecka nu men jag inte riktigt haft lust med. Tror nog jag får sätta på lite julmusik så jag får lite känsla! 
 
Helt ärligt så känns julen lite tråkig nu.. Jag trodde verkligen inte jag tyckte att julen var speciell, men nu inser jag ändå att det är en mysig högtid och även fast vi aldrig har firat den jättemycket, så är den speciell. Hemma har vi alltid på julmusik, öppnar första paketet på morgonen, lagar mat, tittar på kalle anke & Karl-Bertil Jonssons Julafton och öppnar paket vid granen.  Jag vet inte riktigt hur det funkar här än, men jag har fattat att det är ganska stressigt här (Som julen brukar vara) och Gesine har gjort det klart för mig att de typ inte hinner någonting. Men men, der är bara en av många jular. 
 
GOD JUL!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: